Usein kysyttyä

TILAAMINEN JA MAKSAMINEN

Voinko tilata ilman tiliä?

Kyllä, voit tilata myös ilman asiakastiliä. Mikäli käytät tiliä luodessasi samaa sähköpostiosoitetta kuin jo aiemmin tekemilläsi tilauksilla, ilman asiakastiliä tehdyt tilaukset löytyvät myös jälkeenpäin tilaushistoriastasi.

Friends of Nordic Happiness -asiakasohjelmamme jäsenenä poimit käyttöösi eksklusiivisia etuja ja alennuksia heti liittymisestä lähtien. Lue lisää jäsenyydestä ja hyödynnä –10 % liittymisetusi jo tänään! Lue lisää

Miten käytän alennuskoodin tai lahjakortin?

Alennuskoodit ja lahjakortit lisätään tilaukseen kassalla "Käytä lahjakortti tai kampanjakoodi" -kohdassa, jota klikkaamalla saat esiin koodille varatun tekstikentän.

Syötä koodi tekstikenttään ja klikkaa painiketta. Kampanjakoodi toimii vain normaalihintaisten tuotteiden kanssa. Huomioithan, että tilauksessa voi hyödyntää kerralla vain yhtä alennuskoodia. 

Lahjakortti on maksutapa, ja sen voi käyttää samalla kertaa alennuskoodin kanssa. Jos sinulla on useita lahjakortteja, aktivoi koodit yksitellen. Lahjakortin voi käyttää Finnish Design Shopin verkkokaupassa sekä Turun showroom & myymälässä.

Mitkä maksutavat käyvät Finnish Design Shopissa?

Voit maksaa ostoksesi

  • Finnish Design Shop Laskulla ja Finnish Design Shop Erämaksulla
  • eLahjakortilla
  • Pankkisi verkkomaksulla (Osuuspankin, Nordean, Danske Pankin, S-Pankin, Handelsbankenin, Aktian, Säästöpankin, Pop Pankin, Oma Säästöpankin ja Ålandsbankenin verkkomaksut)
  • Luottokortilla (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners Club, American Express, Bancontact/Mister Cash, Discover, JCB, Maestro ja UnionPay). Visa Electron -maksukortilla voit maksaa, mikäli olet Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin asiakas ja olet kirjautunut Verified by Visa -järjestelmän käyttäjäksi.
  • PayPal-tilillä
  • MobilePay-maksulla
  • Apple Payllä
  • Klarna Laskulla ja Klarna Erämaksulla

Olen alan ammattilainen tai tilaan yritykselle. Voinko saada tarjouksen ja onnistuuko maksaminen laskulla?  

Projekti- ja yritysmyyntimme tarjoaa tuotteet valaisimista astioihin ja neuvottelupöydistä työtuoleihin sekä palvelut tarpeesi mukaan aina tarjouksesta asennukseen ja laskutukseen saakka – niin alan ammattilaisille kuin muidenkin yritysten edustajille. Tarkemmat tiedot yritysmyynnistämme löydät täältä

Voinko tilata sellaisia varaosia tai tuotteita, joita ei ole saatavilla verkkokaupassanne?

Selvitämme mielellämme haluamasi varaosan tai tuotteen saatavuuden. Kauttamme on mahdollista tilata myös sellaisia edustamiemme brändien tuotteita, jotka eivät kuulu verkkokauppamme valikoimaan. Täytä ja lähetä oheinen tuotekyselylomake, ja asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä.

Voinko tehdä tilaukseni puhelimitse tai sähköpostitse?

Kyllä, voit tehdä aina tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostitse. Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä.

Voinko muuttaa jo tekemääni tilausta tai peruuttaa sen?

Varastotuotteiden osalta emme valitettavasti voi tehdä muutoksia tilaukseesi. Mikäli et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, sinulla on 30 päivän palautusoikeus.

Jos tilauksesi odottaa tuotteita saapuvaksi varastollemme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkistamme, onnistuuko toivomasi muutos.   

Tein tilauksen eikä sitä ole vielä lähetetty. Nyt tilaamani tuote on kampanjassa, saanko sen alennettuun hintaan? 

Huomioithan, että voimaan astuneet kampanjat koskevat vain uusia tilauksia.

ONGELMATILANTEET

Miten saan poistettua tuotteita ostoskorista?

Kassalla tuotteiden poistaminen ostoskorista onnistuu klikkaamalla pientä harmaata rastia (x), joka näkyy jokaisen tuotekuvan oikeassa yläkulmassa.

En saa lisättyä tuotetta ostoskoriin, mitä teen?

Jotta voit lisätä tuotteita ostoskoriin, sinun tulee sallia evästeet (cookies) selaimesi asetuksissa.

Evästeiden aktivointi tapahtuu seuraavasti:

Internet Explorer: Napsauta Työkalut -painiketta > Valitse Internet-asetukset > Valitse Tietosuoja-välilehti > Siirrä Asetukset-kohdan liukusäädin keskikohtaan
Firefox: Napsauta Työkalut- painiketta > Napsauta Asetukset-painiketta > Valitse Tietosuoja-välilehti > Valitse kohdasta Firefox säilyttää: Valitut historiatiedot > Valitse Sivustot saavat asettaa evästeitä
Chrome: Asetukset > Tarkat säädöt -välilehti > Sisältöasetukset > Evästeet-välilehti > Salli paikallistietojen asettaminen
Safari: Asetukset > Suojaus-välilehti > Salli evästeet > Aina

Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse. Onko tilaukseni tullut perille?

Saat tilauksestasi aina vahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai johonkin muuhun kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta tai sähköpostitse info@finnishdesignshop.com

En saanut maksettua tilaustani Klarnan tai Finnish Design Shopin laskulla. Mistä se voisi johtua?

Tarkistathan, että syötit henkilö- ja osoitetietosi oikein. Jos tämä ei ratkaise ongelmaa, olethan yhteydessä suoraan luotonmyöntäjään. Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille. Lisää tietoa saat Klarnan ja Avardan omilta verkkosivuilta.

Valitsin tilaukseni maksutavaksi Klarnan tai Finnish Design Shopin laskun. Miksi en ole vielä saanut laskua?  

Lasku toimitetaan sinulle sähköpostitse vasta, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Tarkistathan kaiken varalta myös roskapostikansiosi, mikäli et ole saanut laskua jo toimitetusta tilauksesta.  

Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille. Lisää tietoa saat Klarnan ja Avardan omilta verkkosivuilta.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden kirjautumissivulla löytyvän linkin kautta. Uusi salasana lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Turvallisuussyistä emme voi lähettää uutta salasanaa muuhun sähköpostiosoitteeseen.

TILAUSTEN TOIMITUS

Miten tilaukseni toimitetaan?

Voit valita sinulle parhaiten sopivan toimitustavan kassalla. Näet kaikki saatavilla olevat toimitustavat tästä.

Mikäli tilauksesi sisältää useita tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, ne toimitetaan vasta, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. 

Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä?

Näet kassalla saatavilla olevat toimitustavat, arvion toimitusajasta sekä maksutavat tilauksellesi. Voit käydä kassalla tarkastelemassa kyseisiä tietoja ennen ostopäätöstä. Huomioithan, että kassalla ilmoitettu päivämäärä on vain arvio toimituspäivästä. 

Kaikki varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin tuotteet saapuvat tilaajalle yleensä 1–2 päivän kuluessa.

Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä. Huomioithan, että toimitamme tilauksesi vasta, kun kaikki sen tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Asiakasohjelmamme jäsenenä saat enemmän! Tarjoamme jäsenille ilmaisen toimituksen yli 89 euron tilauksille – liity ilmaiseksi ja hyödynnä tasokohtainen toimitusetu. Lue lisää.

Kun olet lisännyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit tarkistaa tilauksesi eri toimitusvaihtoehdot maksuineen kassalla.

Voinko seurata tilaukseni toimitusta?

Saat lähetysvahvistuksen ja -tunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua valitsemastasi toimitustavasta riippuen.

Tilaukseni lähetysseuranta ei näytä toimivan, mistä se voisi johtua? 

Lähetystunnuksen aktivoitumisessa voi kestää jopa 1–2 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Jos  lähetystunnus ei kerro lähetystietoja, kokeilethan myöhemmin uudelleen. Löydät lähetystunnuksen meiltä saamastasi lähetysvahvistussähköpostista. 

Missä tilaukseni viipyy?

Tilauksesi arvioitu toimitusaika näkyy saamassasi tilausvahvistussähköpostissa. Huomioithan, että toimitamme koko tilauksesi kerralla, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Saat aina lähetysvahvistuksen, kun tilauksesi on valmiina toimittettavaksi.

Voinko tilata tuotteen nyt ja siirtää sen toimituksen toiseen ajankohtaan?

Varastomme käsittelee tilaukset mahdollisimman nopeasti, joten niihin ei useinkaan ole enää mahdollista tehdä muutoksia. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme heti, kun olet saanut tilausnumeron sisältävän tilausvahvistuksen. Selvitämme onnistuisiko toimituksen siirtäminen toivomaasi ajankohtaan.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystä yritetään toimittaa?

Kuljetusyritys ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse ja/tai sähköpostitse ennen kotiinkuljetusta, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Olethan yhteydessä suoraan kuljetusyritykseen, mikäli haluat tehdä muutoksia toimituksen ajankohtaan.

Toimitatteko tilauksia ulkomaille?

Kyllä, Suomen lisäksi toimitamme tilauksia yli 180 maahan. Jos haluat tehdä ulkomaille toimitettavan tilauksen, se onnistuu kansainvälisessä verkkokaupassamme osoitteessa www.finnishdesignshop.com. Toimitusmaa valitaan sivuston vasemmassa yläkulmassa.

Jos tilaat Ahvenanmaalle, valitse toimitusmaaksi "Åland Islands".

Voinko noutaa tilaukseni Turun showroomilta? Onko varastotuotteita mahdollista ostaa heti mukaan?

Voit halutessasi noutaa tilauksesi maksutta Finnish Design Shopin showroom & myymälästä sen aukioloaikoina. Toimitustapa on saatavilla enintään 25 kg:n painoisille tuotteille, ja se on valittavissa kassalla ennen tilauksen maksamista. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa showroomiltamme. Tutustu showroomiin ja katso sen yhteystiedot sekä aukioloajat tästä.

Huomioithan, että tuotteen noutaminen showroomilta ilman verkkosivuillamme tehtyä tilausta ja erillistä noutoilmoitusta ei ole mahdollista. Esillä olevia pientuotteita on mahdollista ostaa heti mukaan.

PALAUTTAMINEN JA VAIHTAMINEN

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen?

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisten pakkausten tallella. Voit tehdä  palautusilmoituksen helposti suoraan asiakastilisi Omat tiedot -osiossa, josta löydät myös tarkemmat pakkaus- ja lähetysohjeet.   Poistathan lähetyspakkauksesta alkuperäisen osoitekortin, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta kuljetusyrityksen lajittelussa. Ethän tee merkintöjä tai liimaa mitään itse tuotepakkaukseen.

Palautetun tuotteen hinta hyvitetään sinulle valitsemasi maksutavan mukaisesti. Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Onko palauttaminen maksullista?

Palauttaminen on asiakkaillemme tällä hetkellä maksutonta.

Voinko palauttaa tuotteen, vaikka heitin sen pakkausmateriaalit jo pois?

Voit palauttaa tuotteen, jos se on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Kaikkien tuotteeseen kuuluvien osien, mukaan lukien tuotepakkauksen ja käyttöohjeiden, tulee olla tallella. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Koska saan hyvityksen palauttamastani tuotteesta?

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Miten vaihdan tilaamani tuotteen toiseen?

Palauta ensin vaihdettava tuote verkkosivujemme Omat tiedot -osion kautta ja tilaa sitten uusi tuote verkkokaupassamme. Näin vaihto tapahtuu nopeiten, mikäli uutta tuotetta on varastossa. Palautettava tuote hyvitetään alkuperäisen maksutavan mukaisesti 14 vuorokauden sisällä siitä, kun se on saapunut varastoomme. 

Mitä jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana?

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle.  Jos taas huomaat vaurion paketin avattuasi, ilmoita siitä viipymättä reklamaatiolomakkeemme kautta.

Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 3 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.

Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää myyjälle tarkastusta varten. Finnish Design Shop ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

En tehnyt tilaustani rekisteröitynä asiakkaana. Voinko silti tehdä palautuksen omilla sivuilla?

Voit edelleen rekisteröityä uutena asiakkaana ja tehdä palautuksen omien sivujen kautta. Kun käytät rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta kuin tilauksessasi, kyseiseen osoitteeseen liitetyt tilaukset kirjautuvat myös asiakastilisi tietoihin.

MUUT KYSYMYKSET

En ole saanut teiltä vastausta lähettämääni sähköpostiin. Mistä tämä voisi johtua?

Pahoittelumme, jos vastauksemme ei ole löytänyt perille. Asiakaspalvelumme pyrkii vastaamaan tiedusteluihin 24 tunnin sisällä. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai muuhun mahdolliseen kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Onko teillä fyysistä myymälää?  

Olemme avanneet Turun logistiikkakeskuksemme yhteyteen showroom & myymälän, jossa voit tutustua vaihtuvien näyttelyiden huonekaluihin ja valaisimiin sekä ostaa esillä olevia pieniä sisustustuotteita. Showroom & myymälä sijaitsee osoitteessa Aviatie 2 ja on avoinna arkisin klo 11–18 sekä lauantaisin klo 11–15. Tervetuloa!

Huomaathan, että tilausten palautukset ja reklamaatiot tulee tehdä edelleen sähköisesti verkkokauppamme sivujen kautta.

Lue showroom & myymälästämme lisää tästä