Pieces of Nordic Happiness

Asiakaspalvelu

  Chat palvelee 24/7

Puh. 020 743 2530 (  )
info@finnishdesignshop.com

Usein kysyttyä

Koronaviruksen vaikutukset toimituksiin (päivitetty 23.2.2022)

Maailmanlaajuinen koronaepidemia saattaa aiheuttaa viivästyksiä valmistajiemme tavarantoimituksiin. Tämä koskee tuotteita, joiden tila on Tulossa varastoon tai Tilattavissa.

Lähetämme varastotuotteet Turun varastoltamme normaalisti.

Asiakaspalvelumme on auki tavalliseen tapaan, ja vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiisi!

***********************

Postin toimitustavat

Postin mukaan koronavirustilanteella ei ole tällä hetkellä vaikutusta kotimaan lähetysten kulkuun, mutta joissain toimitustavoissa voi olla viivettä pakettien poikkeuksellisen suuren määrän takia. Tiettyjen palveluiden toimintamalleihin on tehty muutoksia, ja postiennakko on poistettu maksutavoista toistaiseksi. Pakettien suuren määrän vuoksi niitä lajitellaan ja kuljetetaan Postin noutopisteisiin tihennetyllä aikataululla. Toimitusaika on noin 2 vuorokautta, erityisesti pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Suomen alueella sekä muualla maassa suurempien kaupunkien alueella.

• Lisätietoja löydät Postin sivuilta >
• Seuraa oman tilauksesi kulkua: Postin lähetysten seuranta >

Matkahuollon toimitustavat

Pakettien ennakoitua suurempi määrä saattaa aiheuttaa pieniä toimitusviiveitä. Matkahuollon mukaan jotkin palvelupisteet ovat ruuhkautuneet, jonka vuoksi osa paketeista ohjataan lähimpään korvaavaan palvelupisteeseen.

• Lisätietoja löydät Matkahuollon sivuilta >
• Seuraa oman tilauksesi kulkua: Matkahuollon lähetysten seuranta >

Kotiintoimitukset

Voit valita turvallisin mielin toimituksen myös kotiovelle. Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen Posti ja Matkahuolto eivät luovuta kotiintoimituksissa lähetystä vastaanottajalle käteen, vaan kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa paketin oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Vastaanottajalta ei myöskään pyydetä allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan järjestelmään kuljettajan toimesta.

Kuljettajat eivät myöskään käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta.

Turvallisuus on tärkeintä

Olemme tehneet useita toimenpiteitä viranomaisten suosituksiin perustuen, jotta voimme jatkaa asiakkaidemme palvelua turvallisesti jatkossakin. Varastomme ja toimistomme siivousta on tehostettu entisestään. Tässä muutama esimerkki, miten Finnish Design Shopin henkilöstöä on ohjeistettu:

• Edellytämme kasvomaskin tai visiirin käyttöä kaikissa toimipisteissämme
• Varastollamme noudatetaan erityisen hyvää käsihygieniaa
• Suosittelemme etätöitä työnkuvan sen salliessa
• Kaikki kokoukset pidetään lähtökohtaisesti etäpalavereina
• Työmatkat Suomessa ja ulkomailla harkitaan tarkkaan
• Matkoilta palanneet tekevät vähintään 14 päivää etätöitä.

Seuraamme tarkasti tilannetta ja päivitämme tiedon mahdollisista muutoksista toimitustapoihin ja -aikoihin tälle sivulle. Ulkomaan pakettilähetysten toimituksiin voi tulla viiveitä kohdemaasta ja toimitustavasta riippuen.

***********************

TILAAMINEN JA MAKSAMINEN

En saa lisättyä tuotetta ostoskoriin, mitä teen?

Jotta voit lisätä tuotteita ostoskoriin, sinun tulee sallia evästeet (cookies) selaimesi asetuksissa.

Evästeiden aktivointi tapahtuu seuraavasti:

Internet Explorer: Napsauta Työkalut -painiketta > Valitse Internet-asetukset > Valitse Tietosuoja-välilehti > Siirrä Asetukset-kohdan liukusäädin keskikohtaan
Firefox: Napsauta Työkalut- painiketta > Napsauta Asetukset-painiketta > Valitse Tietosuoja-välilehti > Valitse kohdasta Firefox säilyttää: Valitut historiatiedot > Valitse Sivustot saavat asettaa evästeitä
Chrome: Asetukset > Tarkat säädöt -välilehti > Sisältöasetukset > Evästeet-välilehti > Salli paikallistietojen asettaminen
Safari: Asetukset > Suojaus-välilehti > Salli evästeet > Aina

Miten saan poistettua tuotteita ostoskorista?

Ostoskorin sisältö -sivulla tuotteita voi poistaa klikkaamalla Poista tuote -tekstiä niiden lukumäärän alla. Kassalla tuotteiden poistaminen ostoskorista onnistuu klikkaamalla pientä harmaata rastia (x), joka näkyy jokaisen tuotekuvan oikeassa yläkulmassa. Mobiililaitteilla tuotteiden poistaminen tapahtuu molemmilla sivuilla rastia klikkaamalla.

Mitkä maksutavat käyvät Finnish Design Shopissa?

Voit maksaa ostoksesi Finnish Design Shop Laskulla, Finnish Design Shop Erämaksulla, lahjakortilla, pankkisi verkkomaksulla (Osuuspankin, Nordean, Danske Pankin, S-Pankin, Handelsbankenin, Aktian, Säästöpankin, Pop Pankin, Oma Säästöpankin ja Ålandsbankenin verkkomaksut), luottokortilla (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners Club, American Express, Bancontact/Mister Cash, Discover, JCB, Maestro ja UnionPay), PayPal-tilillä, MobilePay-maksulla, Apple Payllä, Klarna Laskulla tai Klarna Erämaksulla. Visa Electron -maksukortilla voit maksaa, mikäli olet Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin asiakas ja olet kirjautunut Verified by Visa -järjestelmän käyttäjäksi.

Miten käytän alennuskoodin tai lahjakortin?

Alennuskoodit ja lahjakortit lisätään tilaukseen kassan Maksutapa-kohdassa. Sen otsikon alla on teksti "Käytä lahjakortti tai kampanjakoodi", jota klikkaamalla saat esiin koodille varatun tekstikentän. Huomioithan, että tilauksessa voi hyödyntää kerralla vain yhtä alennuskoodia. Lahjakortti sen sijaan on maksutapa, ja sen voi käyttää samalla kertaa alennuskoodin kanssa. 

Voinko tilata rekisteröitymättä?

Kyllä, voit aina tilata myös rekisteröitymättä. Suosittelemme kuitenkin asiakastilin luomista, sillä sen avulla voit seurata tilauksesi eri vaiheita, tallentaa toivelistan ja tehdä palautusilmoituksen. Rekisteröimättömänä tehdyt tilaukset löytyvät myös jälkeenpäin luodulta asiakastililtä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksissa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Voinko tehdä tilaukseni puhelimitse tai sähköpostitse?

Kyllä, voit tehdä aina tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 020 743 2530 arkisin klo 9–22 ja viikonloppuisin klo 10–18. Voit myös lähettää milloin tahansa sähköpostia osoitteeseen info@finnishdesignshop.com.

Tein tilauksen ja se veloitettiin tililtäni, mutta en saanut tilausvahvistusta. Menikö tilaukseni läpi?

Saat tilauksestasi aina vahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai johonkin muuhun kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta tai sähköpostitse info@finnishdesignshop.com

Voinko muuttaa jo tekemääni tilausta tai peruuttaa sen?

Varastotuotteiden osalta emme valitettavasti voi tehdä muutoksia tilaukseesi. Mikäli et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, sinulla on 30 päivän palautusoikeus.

Jos tilauksesi odottaa tuotteita saapuvaksi varastollemme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkistamme, onnistuuko toivomasi muutos.   

Voinko tilata sellaisia varaosia tai tuotteita, joita ei ole saatavilla verkkokaupassanne?

Selvitämme mielellämme haluamasi varaosan tai tuotteen saatavuuden. Lähetäthtän meille sähköpostia osoitteeseen info@finnishdesignshop.com ja kerrot meille tuotteen tarkat tiedot sekä omat yhteystietosi.

Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse. Onko tilaukseni tullut perille?

Saat aina tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli sitä ei löydy roskapostikansiostasikaan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

En saanut maksettua tilaustani Klarnan tai Finnish Design Shopin laskulla. Mistä se voisi johtua?

Tarkistathan, että syötit henkilö- ja osoitetietosi oikein. Jos tämä ei ratkaise ongelmaa, olethan yhteydessä suoraan luotonmyöntäjään. Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille. Lisää tietoa saat Klarnan ja Avardan omilta verkkosivuilta.

Valitsin tilaukseni maksutavaksi Klarnan tai Finnish Design Shopin laskun. Miksi en ole vielä saanut laskua?  

Lasku toimitetaan sinulle sähköpostitse vasta, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Tarkistathan kaiken varalta myös roskapostikansiosi, mikäli et ole saanut laskua jo toimitetusta tilauksesta.  

Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille. Lisää tietoa saat Klarnan ja Avardan omilta verkkosivuilta.

Tein tilauksen eikä sitä ole vielä lähetetty. Nyt tilaamani tuote on kampanjassa, saanko sen alennettuun hintaan?

Huomioithan, että voimaan astuneet kampanjat koskevat vain uusia tilauksia.

Olen yrittäjä/suunnittelija. Saanko tilauksesta alennusta ja onnistuisiko sen maksaminen laskulla?

Finnish Design Shopin projektimyynti toimittaa kalusteet, valaisimet ja sisustustuotteet kaikentyyppisiin projektisisustamisen kohteisiin. Lue lisää tästä. Projektimyyntimme tavoitat sähköpostitse osoitteesta projektit@finnishdesignshop.com.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden kirjautumissivulla löytyvän linkin kautta. Uusi salasana lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Turvallisuussyistä emme voi lähettää uutta salasanaa muuhun sähköpostiosoitteeseen.

Tarjoatteko paketointipalvelua lahjaksi ostetuille tuotteille?

Tällä hetkellä meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta paketoida lahjaksi ostettuja tuotteita. Kehitämme palveluamme koko ajan, ja otamme huomioon tämänkin toiveen!

TILAUSTEN TOIMITUS

Miten tilaukseni toimitetaan?

Voit valita sinulle parhaiten sopivan toimitustavan kassalla. Näet kaikki saatavilla olevat toimitustavat tästä.

Mikäli tilauksesi sisältää useita tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, ne toimitetaan vasta, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. 

Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä?

Kun olet lisännyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, näet kassalla saatavilla olevat toimitustavat, arvion toimitusajasta sekä maksutavat tilauksellesi. Voit käydä kassalla tarkastelemassa kyseisiä tietoja ennen ostopäätöstä. Huomioithan, että kassalla ilmoitettu päivämäärä on vain arvio toimituspäivästä. 

Kaikki varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin tuotteet saapuvat tilaajalle yleensä 1–2 päivän kuluessa.

Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä. Huomioithan, että toimitamme tilauksesi vasta, kun kaikki sen tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Tällä hetkellä toimitamme kaikki yli 100 euron tilaukset maksutta. Mikäli tilauksesi arvo on alle 100 euroa, näet kaikki toimitustavat kuluineen kätevästi verkkokauppamme kassalla.

Voinko seurata tilaukseni toimitusta?

Saat lähetysvahvistuksen ja -tunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua valitsemastasi toimitustavasta riippuen.

Tilaukseni lähetysseuranta ei näytä toimivan, mistä se voisi johtua? 

Lähetystunnuksen aktivoitumisessa voi kestää jopa 1–2 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Jos  lähetystunnus ei kerro lähetystietoja, kokeilethan myöhemmin uudelleen. Löydät lähetystunnuksen meiltä saamastasi lähetysvahvistussähköpostista. 

Missä tilaukseni viipyy?

Tilauksesi arvioitu toimitusaika näkyy saamassasi tilausvahvistussähköpostissa. Huomioithan, että toimitamme koko tilauksesi kerralla, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Saat aina lähetysvahvistuksen, kun tilauksesi on valmiina toimittettavaksi.

Voinko tilata tuotteen nyt ja siirtää sen toimituksen toiseen ajankohtaan?

Varastomme käsittelee tilaukset mahdollisimman nopeasti, joten niihin ei useinkaan ole enää mahdollista tehdä muutoksia. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme heti, kun olet saanut tilausnumeron sisältävän tilausvahvistuksen. Selvitämme onnistuisiko toimituksen siirtäminen toivomaasi ajankohtaan.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystä yritetään toimittaa?

Kuljetusyritys ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse ja/tai sähköpostitse ennen kotiinkuljetusta, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Olethan yhteydessä suoraan kuljetusyritykseen, mikäli haluat tehdä muutoksia toimituksen ajankohtaan.

Toimitatteko tilauksia ulkomaille?

Kyllä, Suomen lisäksi toimitamme tilauksia yli 180 maahan. Jos haluat tehdä ulkomaille toimitettavan tilauksen, se onnistuu kansainvälisessä verkkokaupassamme osoitteessa www.finnishdesignshop.com. Toimitusmaa valitaan sivuston vasemmassa yläkulmassa.

Jos tilaat Ahvenanmaalle, valitse toimitusmaaksi "Åland Islands".

Voinko noutaa tilaukseni Turun showroomilta? Onko varastotuotteita mahdollista ostaa heti mukaan?

Voit halutessasi noutaa tilauksesi maksutta Finnish Design Shopin showroomilta sen aukioloaikoina. Toimitustapa on saatavilla enintään 25 kg:n painoisille tuotteille, ja se on valittavissa kassalla ennen tilauksen maksamista. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa showroomiltamme. Tutustu showroomiin ja katso sen yhteystiedot sekä aukioloajat tästä.

Huomioithan, että tuotteen noutaminen showroomilta ilman verkkosivuillamme tehtyä tilausta ja erillistä noutoilmoitusta ei ole mahdollista. Esillä olevia pientuotteita on mahdollista ostaa heti mukaan.

PALAUTTAMINEN JA VAIHTAMINEN

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen?

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisten pakkausten tallella. Voit tehdä  palautusilmoituksen helposti suoraan asiakastilisi Omat tiedot -osiossa, josta löydät myös tarkemmat pakkaus- ja lähetysohjeet.   Poistathan lähetyspakkauksesta alkuperäisen osoitekortin, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta kuljetusyrityksen lajittelussa.

Palautetun tuotteen hinta hyvitetään sinulle valitsemasi maksutavan mukaisesti. Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Onko palauttaminen maksullista?

Palauttaminen on asiakkaillemme tällä hetkellä maksutonta.

Voinko palauttaa tuotteen, vaikka heitin sen pakkausmateriaalit jo pois?

Voit palauttaa tuotteen, jos se on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Kaikkien tuotteeseen kuuluvien osien, mukaan lukien tuotepakkauksen ja käyttöohjeiden, tulee olla tallella. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Koska saan hyvityksen palauttamastani tuotteesta?

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Lue lisää palautusehdoistamme tästä.

Miten vaihdan tilaamani tuotteen toiseen?

Palauta ensin vaihdettava tuote verkkosivujemme Omat tiedot -osion kautta ja tilaa sitten uusi tuote verkkokaupassamme. Näin vaihto tapahtuu nopeiten, mikäli uutta tuotetta on varastossa. Palautettava tuote hyvitetään alkuperäisen maksutavan mukaisesti 14 vuorokauden sisällä siitä, kun se on saapunut varastoomme. 

Mitä jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana?

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle.  Jos taas huomaat vaurion paketin avattuasi, ilmoita siitä viipymättä asiakaspalveluumme.

Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 3 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.

Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää myyjälle tarkastusta varten. Finnish Design Shop ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

En tehnyt tilaustani rekisteröitynä asiakkaana. Voinko silti tehdä palautuksen omilla sivuilla?

Voit edelleen rekisteröityä uutena asiakkaana ja tehdä palautuksen omien sivujen kautta. Kun käytät rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta kuin tilauksessasi, kyseiseen osoitteeseen liitetyt tilaukset kirjautuvat myös asiakastilisi tietoihin.

MUUT KYSYMYKSET

En ole saanut teiltä vastausta lähettämääni sähköpostiin. Mistä tämä voisi johtua?

Pahoittelumme, jos vastauksemme ei ole löytänyt perille. Asiakaspalvelumme pyrkii vastaamaan tiedusteluihin 24 tunnin sisällä. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai muuhun mahdolliseen kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Onko teillä fyysistä myymälää?  

Olemme avanneet Turun logistiikkakeskuksemme yhteyteen showroomin, jossa voit tutustua vaihtuvien näyttelyiden huonekaluihin ja valaisimiin sekä ostaa esillä olevia pieniä sisustustuotteita. Showroomimme sijaitsee osoitteessa Aviatie 2 ja on avoinna arkisin klo 10–18 sekä lauantaisin klo 10–15. Tervetuloa!

Huomaathan, että tilausten palautukset ja reklamaatiot tulee tehdä edelleen verkkokauppamme asiakaspalvelun kautta. Lue showroomistamme lisää tästä.