Finnish Design Shop

Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

FAQ-sivulla nostamme esiin suosittuja kysymyksiä, ja parhaimmillaan vastauksista on apua sekä inspiraatiota muillekin. Kysymyksiin vastaa Finnish Design Shopin asiakaspalvelu. Pulmallisissa tilanteissa chat palvelee 24/7 – autamme mielellämme!

Tilaaminen – Usein kysyttyä

Kun tilauksesi on pakattu, saat sähköpostiisi lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata paketin matkaa. Huomioithan, että tilausseuranta aktivoituu valitusta kuljetusyhtiöstä riippuen hieman viiveellä.

Näet tilauksesi statuksen myös kirjautumalla asiakastilillesi. Voit helposti seurata tilauksesi etenemistä ja nähdä kaikki aikaisemmat tilauksesi.

Etkö ole vielä jäsen? Lue lisää ilmaisesta jäsenyydestä ja hyödynnä –10 % liittymisetusi jo tänään! Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Varastotuotteiden osalta emme valitettavasti voi tehdä muutoksia tilaukseesi. Mikäli et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, sinulla on 30 päivän palautusoikeus.

Jos tilauksesi odottaa tuotteita saapuvaksi varastollemme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkistamme, onnistuuko toivomasi muutos.

Lue palautusehtomme täältä

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Selvitämme mielellämme haluamasi varaosan tai tuotteen saatavuuden. Kauttamme on mahdollista tilata myös sellaisia edustamiemme brändien tuotteita, jotka eivät kuulu verkkokauppamme valikoimaan. Täytä ja lähetä oheinen tuotekyselylomake, ja asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä.

Kyllä, voit tehdä aina tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostitse.

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Alennuskoodit ja lahjakortit lisätään tilaukseen kassalla "Käytä lahjakortti tai kampanjakoodi" -kohdassa, jota klikkaamalla saat esiin koodille varatun tekstikentän.

Syötä koodi tekstikenttään ja klikkaa painiketta. Kampanjakoodi toimii vain normaalihintaisten tuotteiden kanssa. Huomioithan, että tilauksessa voi hyödyntää kerralla vain yhtä alennuskoodia. 

Lahjakortti on maksutapa, ja sen voi käyttää samalla kertaa alennuskoodin kanssa. Jos sinulla on useita lahjakortteja, aktivoi koodit yksitellen. Lahjakortin voi käyttää Finnish Design Shopin verkkokaupassa sekä Turun showroom & myymälässä.

Huomioithan, että voimaan astuneet kampanjat koskevat vain uusia tilauksia.

Saat tilauksestasi aina vahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai johonkin muuhun kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta.

Maksaminen – Usein kysyttyä

Maksaminen verkkokaupassamme on aina turvallista. Voit valita sinulle sopivan maksutavan lukuisista vaihtoehdoista. Lue lisää maksutavoista

Projekti- ja yritysmyyntimme tarjoaa tuotteet valaisimista astioihin ja neuvottelupöydistä työtuoleihin sekä palvelut tarpeesi mukaan aina tarjouksesta asennukseen ja laskutukseen saakka – niin alan ammattilaisille kuin muidenkin yritysten edustajille. Katso tarkemmat tiedot yritysmyynnistämme

Lasku toimitetaan sinulle sähköpostitse vasta, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Tarkistathan kaiken varalta myös roskapostikansiosi, mikäli et ole saanut laskua jo toimitetusta tilauksesta.  

Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille. Lisää tietoa saat Avardan omilta verkkosivuilta

Tarkistathan, että syötit henkilö- ja osoitetietosi oikein. Jos tämä ei ratkaise ongelmaa, olethan yhteydessä suoraan luotonmyöntäjään. Laskuttaja ei luovuta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille.

Lisää tietoa saat Avardan omilta verkkosivuilta

Showroom & myymälä – FAQ

Turun logistiikkakeskuksemme yhteydessä toimii Finnish Design Shopin showroom & myymälä, jossa voit tutustua vaihtuvien näyttelyiden huonekaluihin ja valaisimiin sekä ostaa esillä olevia pieniä sisustustuotteita. Showroom & myymälä sijaitsee osoitteessa Aviatie 2. Tervetuloa!

Lue lisää Showroom & myymälästämme

Showroom & myymälän yhteydessä toimii myös lounasravintolamme.

Voit halutessasi noutaa tilauksesi maksutta Finnish Design Shopin showroom & myymälästä sen aukioloaikoina. Toimitustapa on saatavilla enintään 15 kg:n painoisille tuotteille, ja se on valittavissa kassalla ennen tilauksen maksamista. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa.

Katso Showroom ja myymälän yhteystiedot ja aukiolot

Huomioithan, että tuotteen noutaminen showroomilta ilman verkkosivuillamme tehtyä tilausta ja erillistä noutoilmoitusta ei ole mahdollista. Esillä olevia pientuotteita on mahdollista ostaa heti mukaan.

Verkkokaupan varastossa olevista tuotteista tulee tehdä tilaus etukäteen verkkokaupassamme tai paikan päällä Showroom & myymälässä, jolloin tuotteet ovat noudettavissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen teosta. Saat viestin, kun tilauksesi on noutovalmiina.

Showroom & myymälässä on lisäksi esillä sesongeittain vaihtuva valikoima piensisustustuotteita, joita voi ostaa heti mukaan.

Showroom & myymälässä on esillä vaihtuva huonekalunäyttely sekä pienempiä sisustustuotteita, joita voi ostaa heti mukaan. Katso ajankohtaiset tiedot huonekalunäyttelyssä esillä olevista tuotteista.

Mikäli haluat tiedustella tarkemmin tietyn pientuotteen saatavuutta, voit olla yhteydessä suoraan Showroom & myymälään.

Katso Showroom ja myymälän yhteystiedot ja aukiolot

Myös Turun showroom & myymälästä ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Palautuksen voi tehdä kuittia vastaan tuomalla tuotteen suoraan Finnish Design Shopin showroom & myymälään.

Voit palauttaa tuotteen, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Luethan Palautusehdot sekä tapaukset, joissa ei ole palautusoikeutta.

Mikäli sinulla ei ole kuittia, olethan yhteydessä Showroom & myymäläämme joko soittamalla tai lähettämällä sähköpostia.

Lue lisää Showroom & myymälästämme

Toimitus – Usein kysyttyä

Voit valita sinulle parhaiten sopivan toimitustavan kassalla.

Mikäli tilauksesi sisältää useita tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, ne toimitetaan vasta, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. 

Lue lisää toimituksista

Näet kassalla saatavilla olevat toimitustavat, arvion toimitusajasta sekä maksutavat tilauksellesi. Voit käydä kassalla tarkastelemassa kyseisiä tietoja ennen ostopäätöstä. Huomioithan, että kassalla ilmoitettu päivämäärä on vain arvio toimituspäivästä. 

Kaikki varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, yleensä 1–2 päivän kuluessa.

Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä. Huomioithan, että toimitamme tilauksesi vasta, kun kaikki sen tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Näet kassalla saatavilla olevat toimitustavat, arvion toimitusajasta sekä toimituskulut. Voit käydä kassalla tarkastelemassa kyseisiä tietoja ennen ostopäätöstä. 

Asiakasohjelmamme jäsenenä saat enemmän! Tarjoamme jäsenille ilmaisen toimituksen yli 89 euron tilauksille – liity ilmaiseksi ja hyödynnä tasokohtainen toimitusetu. Lue lisää

Saat lähetysvahvistuksen ja -tunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi lähtee matkaan varastostamme. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua valitsemastasi toimitustavasta riippuen.

Voit helposti seurata tilauksesi etenemistä ja nähdä kaikki aikaisemmat tilauksesi kirjautumalla tilillesi.

Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Lähetystunnuksen aktivoitumisessa voi kestää jopa 1–2 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Jos  lähetystunnus ei kerro lähetystietoja, kokeilethan myöhemmin uudelleen. Löydät lähetystunnuksen meiltä saamastasi lähetysvahvistussähköpostista. 

Voit helposti seurata tilauksesi etenemistä ja nähdä kaikki aikaisemmat tilauksesi kirjautumalla tilillesi.

Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Tilauksesi arvioitu toimitusaika näkyy saamassasi tilausvahvistussähköpostissa. Huomioithan, että toimitamme koko tilauksesi kerralla, kun kaikki tilaamasi tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Saat aina lähetysvahvistuksen, kun tilauksesi on valmiina toimittettavaksi.

Voit helposti seurata tilauksesi etenemistä ja nähdä kaikki aikaisemmat tilauksesi kirjautumalla tilillesi.

Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Varastomme käsittelee tilaukset mahdollisimman nopeasti, joten niihin ei useinkaan ole enää mahdollista tehdä muutoksia. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme heti, kun olet saanut tilausnumeron sisältävän tilausvahvistuksen. Selvitämme onnistuisiko toimituksen siirtäminen toivomaasi ajankohtaan.

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Kuljetusyritys ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse ja/tai sähköpostitse ennen kotiinkuljetusta, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Olethan yhteydessä suoraan kuljetusyritykseen, mikäli haluat tehdä muutoksia toimituksen ajankohtaan.

Suomen lisäksi toimitamme tilauksia yli 180 maahan. Jos haluat tehdä tilauksen, joka toimitetaan ulkomaille, tee tilauksesi englanninkielisessä verkkokaupassamme osoitteessa www.finnishdesignshop.com. Jos tilaat Ahvenanmaalle, valitse toimitusmaaksi "Åland Islands".

Ukrainan sodan vuoksi emme valitettavasti voi toimittaa tilauksia valkovenäläisiin ja ukrainalaisiin osoitteisiin. Pahoittelemme siitä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ja kiitämme ymmärryksestä.

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme

Vaihto ja palautus – Usein kysyttyä

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Voit tehdä  palautusilmoituksen helposti suoraan asiakastilisi Omat tiedot -osiossa, josta löydät myös tarkemmat pakkaus- ja lähetysohjeet.   

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisten pakkausten tallella. Poistathan lähetyspakkauksesta alkuperäisen osoitekortin, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta kuljetusyrityksen lajittelussa. Ethän tee merkintöjä tai liimaa mitään itse tuotepakkaukseen.

Palautetun tuotteen hinta hyvitetään sinulle valitsemasi maksutavan mukaisesti. Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Lue lisää palautusehdoistamme

Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Kätevimmin ja nopeimmin vaihdat tuotteen näin:

• Tilaa uusi tuote verkkokaupastamme ja lähetä palautettava tuote takaisin meille. Voit tehdä palautuksen verkkosivuillamme

• Kun kyseessä on tuotteen vaihto, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

• Tuotteen palauduttua käsittelemme sen ja saat hyvityksen tuotteen hinnasta maksutapasi mukaisesti. Tässä vaiheessa haluamasi uusi tuote onkin useimmiten ennättänyt jo sinulle, mikäli kyseessä on varastotuote.

Lue palautusehtomme täältä

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Voit liittyä jäseneksi uutena asiakkaana ja tehdä palautuksen omien sivujen kautta. Kun käytät rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta kuin tilauksessasi, kyseiseen osoitteeseen liitetyt tilaukset kirjautuvat myös asiakastilisi tietoihin.

Voit palauttaa tuotteen, jos se on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Kaikkien tuotteeseen kuuluvien osien, mukaan lukien tuotepakkauksen ja käyttöohjeiden, tulee olla tallella. 

Lue lisää palautusehdoistamme

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. 

Palauttaminen on asiakkaillemme tällä hetkellä maksutonta.