Pieces of Nordic Happiness
Asiakaspalvelu
Puh. 020 743 2530 (  )
info@finnishdesignshop.com

Usein kysyttyä

Logistiikkakeskuksen muuton vaikutukset toimituksiin (päivitetty 17.9.2021)

Olemme muuttaneet varastomme onnistuneesti uusiin tiloihin, jotka ovat viimeistelyä vaille valmiit. Loppusilauksista johtuen tilausten toimituksissa on hetkellistä viivettä. Pahoittelemme asiaa ja kiitämme ymmärryksestä!

• Varastotuotteet lähtevät varastoltamme muutaman päivän viiveellä. Toimitamme tilauksesi sinulle heti, kun se on mahdollista.
• Näet tuotteidesi arvioidun toimituspäivämäärän valitsemallesi toimitustavalle kassan Toimitustavat-osiossa. Olemme pyrkineet huomioimaan muuton aiheuttaman viiveen parhaamme mukaan, mutta tilauksen todellinen toimitusaika saattaa hieman poiketa arviosta.
• Voit palauttaa tilaamiasi tuotteita normaaliin tapaan.

Modernin, kestävän kehityksen ohjelmamme vaatimukset huomioivan logistiikkakeskuksen avulla varmistamme designtuotteiden nopeat sekä helpot toimitukset myös jatkossa tilausmäärien kasvaessa. Pyrimme palaamaan normaaleihin toimitusaikoihimme niin pian kuin mahdollista, ja pidämme sinut ajan tasalla päivittämällä tätä sivua säännöllisesti. 

***********************

Koronaviruksen vaikutukset toimituksiin (päivitetty 17.9.2021)

Maailmanlaajuinen koronaepidemia saattaa aiheuttaa viivästyksiä valmistajiemme tavarantoimituksiin. Tämä koskee tuotteita, joiden tila on Tulossa varastoon tai Tilattavissa. Lähetämme varastotuotteet Turun varastoltamme normaalisti, mutta huomioithan logistiikkakeskuksemme muutosta aiheutuvat hetkelliset toimitusviiveet. Teemme parhaamme, että saat tilauksesi nopeasti. Kiitos ymmärryksestä!

Asiakaspalvelumme on auki tavalliseen tapaan, ja vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiisi!

Postin toimitustavat

Postin mukaan koronavirustilanteella ei ole tällä hetkellä vaikutusta kotimaan lähetysten kulkuun, mutta joissain toimitustavoissa voi olla viivettä pakettien poikkeuksellisen suuren määrän takia. Tiettyjen palveluiden toimintamalleihin on tehty muutoksia, ja postiennakko on poistettu maksutavoista toistaiseksi. Pakettien suuren määrän vuoksi niitä lajitellaan ja kuljetetaan Postin noutopisteisiin tihennetyllä aikataululla. Toimitusaika on noin 2 vuorokautta, erityisesti pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Suomen alueella sekä muualla maassa suurempien kaupunkien alueella. Huomioithan kuitenkin logistiikkakeskuksemme muutosta aiheutuvat hetkelliset toimitusviiveet.

• Lisätietoja löydät Postin sivuilta >
• Seuraa oman tilauksesi kulkua: Postin lähetysten seuranta >

Matkahuollon toimitustavat

Pakettien ennakoitua suurempi määrä saattaa aiheuttaa pieniä toimitusviiveitä. Matkahuollon mukaan jotkin palvelupisteet ovat ruuhkautuneet, jonka vuoksi osa paketeista ohjataan lähimpään korvaavaan palvelupisteeseen.

• Lisätietoja löydät Matkahuollon sivuilta >
• Seuraa oman tilauksesi kulkua: Matkahuollon lähetysten seuranta >

Kotiintoimitukset

Voit valita turvallisin mielin toimituksen myös kotiovelle. Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen Posti ja Matkahuolto eivät luovuta kotiintoimituksissa lähetystä vastaanottajalle käteen, vaan kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa paketin oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Vastaanottajalta ei myöskään pyydetä allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan järjestelmään kuljettajan toimesta.

Kuljettajat eivät myöskään käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta.

Turun noutopiste suljettu toistaiseksi

Olemme poistaneet toimitustavoistamme Nouto Turusta -vaihtoehdon. Noutopiste Turun toimiston yhteydessä sulkee ovensa toistaiseksi keskiviikosta 18.3.2020 lähtien. Postitamme noutoa odottavat ostokset tilaajilleen veloituksetta. Asiakaspalvelumme on yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, jotka ovat valinneet toimitustavaksi noudon, ja sopii toimituksesta vielä erikseen.

Turvallisuus on tärkeintä

Olemme tehneet useita toimenpiteitä viranomaisten suosituksiin perustuen, jotta voimme jatkaa asiakkaidemme palvelua turvallisesti jatkossakin. Varastomme ja toimistomme siivousta on tehostettu entisestään. Tässä muutama esimerkki, miten Finnish Design Shopin henkilöstöä on ohjeistettu:

• Edellytämme kasvomaskin tai visiirin käyttöä kaikissa toimipisteissämme
• Varastollamme noudatetaan erityisen hyvää käsihygieniaa
• Suosittelemme etätöitä työnkuvan sen salliessa
• Kaikki kokoukset pidetään lähtökohtaisesti etäpalavereina
• Työmatkat Suomessa ja ulkomailla harkitaan tarkkaan
• Matkoilta palanneet tekevät vähintään 14 päivää etätöitä.

Seuraamme tarkasti tilannetta ja päivitämme tiedon mahdollisista muutoksista toimitustapoihin ja -aikoihin tälle sivulle. Ulkomaan pakettilähetysten toimituksiin voi tulla viiveitä kohdemaasta ja toimitustavasta riippuen.

***********************

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen?

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisten pakkausten tallella. Poistathan lähetyspakkauksesta alkuperäisen osoitekortin, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta Postin lajittelussa.

Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään sinulle valitsemasi maksutavan mukaisesti. Hyvitys maksetaan heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen.

Mitkä maksutavat käyvät Finnish Design Shopissa?

Voit maksaa ostoksesi Finnish Design Shop Laskulla, Finnish Design Shop Erämaksulla, lahjakortilla, pankkisi verkkomaksulla (Osuuspankin, Nordean, Danske Pankin, S-Pankin, Handelsbankenin, Aktian, Säästöpankin, Pop Pankin, Oma Säästöpankin ja Ålandsbankenin verkkomaksut), luottokortilla (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners Club, American Express, Bancontact/Mister Cash, Discover, JCB, Maestro ja UnionPay), postiennakolla, PayPal-tilillä, MobilePay-maksulla, Apple Payllä, Klarna Laskulla tai Klarna Erämaksulla. Visa Electron -maksukortilla voit maksaa, mikäli olet Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin asiakas ja olet kirjautunut Verified by Visa -järjestelmän käyttäjäksi.

Postiennakkona voi maksaa myös kotiin kuljetettavat tilaukset. Tällöin summa suoritetaan suoraan kuljettajalle maksukortilla. Huomioithan, että huonekalutilauksia tai lahjatilauksia ei voi maksaa postiennakolla. Postiennakko koskee vain Suomeen toimitettavia tilauksia, ja maksutavan lisämaksu on 3,90 €. Postiennakkotilauksen loppusumma voi olla enintään 2000 €.

Miten tilaukseni toimitetaan?

Finnish Design Shop toimittaa myymänsä tuotteet Suomessa Postin ja Matkahuollon välityksellä. Pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Ouluun lähteville pienikokoisille paketeille on mahdollista valita myös Budbee-kotiinkuljetus.

Suomen ulkopuolella kuljetuskumppanimme on United Parcel Service (UPS), DHL Global Mail ja rahtilähetyksissä DSV.

Mikäli tilaus sisältää useita tuotteita joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tuotteet kerralla pisimmän toimitusajan mukaan. Jos haluat jonkin tuotteen nopeammin, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä?

Kaikki varastossa olevat tuotteet lähetetään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin tuotteet saapuvat tilaajalle tyypillisesti 1–2 päivän kuluessa tilauksesta. Näiden tuotteiden tuotetiedoissa lukee "Lähetetään seuraavana arkipäivänä". Huomioithan kuitenkin logistiikkakeskuksemme muutosta aiheutuvat hetkelliset toimitusviiveet.

Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Normaalisti toimitusmaksu Suomessa on Postin pakettiautomaattiin tai Matkahuollon pakettipisteeseen tilattaessa 4,90 €/tilaus, Postin palvelupisteeseen tilattaessa 6,50 €/tilaus ja kotiinkuljetuksella 10,00 €/tilaus. Tietyt varastotuotteet voidaan tilata pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Oulussa kotiovelle Budbee-toimituksena, hinta 4,50 €/tilaus. Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan aina ilman toimituskuluja.

Mitä jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana?

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle. Jos olet avannut paketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta heti Asiakaspalveluumme.

Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 3 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.

Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää myyjälle tarkastusta varten. Finnish Design Shop ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

Voinko seurata tilaukseni toimitusta?

Saat lähetystunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi lähtee meiltä. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua valitsemastasi toimitustavasta riippuen: Postin lähetysten seurantaan pääset tästä linkistä, ja voit seurata tilaustasi myös OmaPosti-sovelluksen avulla. Matkahuollon lähetysten seurantaan pääset tästä.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystä yritetään toimittaa?

Ennen kotiinkuljetusta sinuun otetaan yhteyttä puhelimitse, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Posti suorittaa kotiinkuljetuksia suurissa kaupungeissa arkisin maanantaista perjantaihin klo 9–21. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille arkisin klo 14 mennessä.

Voinko tehdä tilaukseni puhelimitse tai sähköpostilla?

Kyllä, voit tehdä aina tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostilla. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 020 743 2530 arkisin maanantaista perjantaihin klo 9–22 ja viikonloppuisin lauantaista sunnuntaihin klo 10–18. Voit myös lähettää milloin tahansa sähköpostia osoitteeseen info@finnishdesignshop.com.

Tarjoatteko paketointipalvelua lahjaksi ostetuille tuotteille?

Tällä hetkellä meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta lahjaksi ostettujen tuotteiden paketointiin. Kehitämme palveluamme koko ajan, ja otamme tämänkin toiveen huomioon!

En saa lisättyä tuotetta ostoskoriin, mitä teen?

Jotta voit lisätä tuotteita ostoskoriin, sinun tulee sallia evästeet (cookies) selaimesi asetuksissa.

Evästeiden aktivointi tapahtuu seuraavasti:

Internet Explorer: Napsauta Työkalut -painiketta > Valitse Internet-asetukset > Valitse Tietosuoja-välilehti > Siirrä Asetukset-kohdan liukusäädin keskikohtaan
Firefox: Napsauta Työkalut- painiketta > Napsauta Asetukset-painiketta > Valitse Tietosuoja-välilehti > Valitse kohdasta Firefox säilyttää: Valitut historiatiedot > Valitse Sivustot saavat asettaa evästeitä
Chrome: Asetukset > Tarkat säädöt -välilehti > Sisältöasetukset > Evästeet-välilehti > Salli paikallistietojen asettaminen
Safari: Asetukset > Suojaus-välilehti > Salli evästeet > Aina

Miten saan poistettua tuotteita ostoskorista?

Ostoskorin sisältö -sivulla tuotteita voi poistaa klikkaamalla Poista tuote -tekstiä niiden lukumäärän alla. Kassalla tuotteiden poistaminen ostoskorista onnistuu klikkaamalla pientä harmaata rastia (x), joka näkyy jokaisen tuotekuvan oikeassa yläkulmassa. Mobiililaitteilla tuotteiden poistaminen tapahtuu molemmilla sivuilla rastia klikkaamalla.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden kirjautumissivulla oleva linkin kautta. Uusi salasana lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Turvallisuussyistä emme voi lähettää uutta salasanaa muuhun sähköpostiosoitteeseen.

Voinko tilata rekisteröitymättä?

Kyllä, voit aina tilata myös rekisteröitymättä.

Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse. Onko tilaukseni tullut perille?

Saat aina tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli sitä ei löydy roskapostikansiostasikaan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

En ole saanut teiltä vastausta lähettämääni sähköpostiin. Mistä tämä voisi johtua?

Pahoittelumme, jos vastauksemme ei ole löytänyt perille. Asiakaspalvelumme pyrkii vastaamaan tiedusteluihin 24 tunnin sisällä. Tarkistathan, että viesti ei ole päätynyt tarjousvälilehdelle (Gmail), roskakoriin tai muuhun mahdolliseen kansioon. Ellei viestiä vieläkään löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

En tehnyt tilaustani rekisteröitynä asiakkaana. Voinko silti tehdä palautuksen omilla sivuilla?

Voit edelleen rekisteröityä uutena asiakkaana ja tehdä palautuksen omien sivujen kautta. Kun käytät rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta kuin tilauksessasi, kyseiseen osoitteeseen liitetyt tilaukset kirjautuvat myös asiakastilisi tietoihin.

Toimitatteko tilauksia ulkomaille?

Kyllä, Suomen lisäksi toimitamme tilauksia yli 180 maahan. Jos haluat tehdä tilauksen, joka toimitetaan ulkomaille, tee tilauksesi englanninkielisessä verkkokaupassamme osoitteessa www.finnishdesignshop.com.

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää toimituksista ulkomaille.