Asiakaspalvelu
Puh. 020 743 2530  ()
info@finnishdesignshop.com

Usein kysyttyä

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen?

Finnish Design Shopin asiakkailla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisten pakkausten tallella.

Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään luottokorttitilillesi tai pankkitilillesi. Hyvitys maksetaan heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen.

Mitkä maksutavat käyvät Finnish Design Shopissa?

Voit maksaa ostoksesi Finnish Design Shop Laskulla, Finnish Design Shop Erämaksulla, lahjakortilla, pankkisi verkkomaksulla (Osuuspankin, Nordean, Danske Pankin, S-Pankin, Handelsbankenin, Aktian, Säästöpankin, Pop Pankin, Oma Säästöpankin ja Ålandsbankenin verkkomaksut), luottokortilla (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners Club, American Express, Bancontact/Mister Cash, Discover, JCB, Maestro ja UnionPay), postiennakolla, Paypal-tilillä, Klarna Kesäkampanjalla, Klarna Laskulla tai Klarna Erämaksulla. Visa Electron -maksukortilla voit maksaa, mikäli olet Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin asiakas ja olet kirjautunut Verified by Visa -järjestelmän käyttäjäksi.

Postiennakkona voi maksaa myös kotiin kuljetettavat tilaukset. Tällöin summa suoritetaan suoraan kuljettajalle maksukortilla. Huomioithan, että huonekalutilauksia tai lahjatilauksia ei voi maksaa postiennakolla. Postiennakko koskee vain Suomeen toimitettavia tilauksia, ja maksutavan lisämaksu on 3,90 €. Postiennakkotilauksen loppusumma voi olla enintään 2000 €.

Miten tilaukseni toimitetaan?

Finnish Design Shop toimittaa myymänsä tuotteet Suomessa Postin, Matkahuollon tai Kaukokiidon välityksellä.

Suomen ulkopuolella kuljetuskumppanimme on United Parcel Service (UPS), DHL Global Mail ja rahtilähetyksissä DSV.

Mikäli tilaus sisältää useita tuotteita joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tuotteet kerralla pisimmän toimitusajan mukaan. Jos haluat jonkin tuotteen nopeammin, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä?

Kaikki varastossa olevat tuotteet lähetetään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin tuotteet saapuvat tilaajalle tyypillisesti 1-2 päivän kuluessa tilauksesta. Näiden tuotteiden tuotetiedoissa lukee "Lähetetään seuraavana arkipäivänä".

Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on määritelty tuotetietojen yhteydessä.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Toimitusmaksu Suomessa on Postin pakettiautomaattiin tilattaessa 4,90 €/tilaus, Postin palvelupisteeseen tai Matkahuollon jakelupisteeseen tilattaessa 6,50 €/tilaus ja kotiinkuljetuksella 10,00 €/tilaus. Yli 100 € tilaukset toimitetaan aina ilman toimituskuluja.

Mitä jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana?

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle. Jos olet avannut paketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta heti Asiakaspalveluumme.

Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.

Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää myyjälle tarkastusta varten. Finnish Design Shop ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

Voinko seurata tilaukseni toimitusta?

Saat lähetystunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi lähtee meiltä. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua valitsemastasi toimitustavasta riippuen: Postin lähetysten seurantaan pääset tästä linkistä, Matkahuollon lähetysten seurantaan pääset tästä.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystä yritetään toimittaa?

Ennen kotiinkuljetusta sinuun otetaan yhteyttä puhelimitse, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä. Posti suorittaa kotiinkuljetuksia suuremmissa kaupungeissa arkisin maanantaista perjantaihin klo 9–21 välisenä aikana. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille arkisin klo 14 mennessä. Kaukokiito suorittaa kotiinkuljetuksia pääsääntöisesti arkisin klo 8–16 välisenä aikana.

Voinko tehdä tilaukseni puhelimitse tai sähköpostilla?

Kyllä, voit tehdä aina tilauksen myös puhelimitse tai sähköpostilla. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 020 743 2530 arkisin maanantaista perjantaihin klo 9–16.30 ja viikonloppuisin lauantaista sunnuntaihin klo 10–18. Voit myös lähettää milloin tahansa sähköpostia osoitteeseen info@finnishdesignshop.com.

En saa lisättyä tuotetta ostoskoriin, mitä teen?

Jotta voit lisätä tuotteita ostoskoriin, sinun tulee sallia evästeet (cookies) selaimesi asetuksissa.

Evästeiden aktivointi tapahtuu seuraavasti:

Internet Explorer: Napsauta Työkalut -painiketta > Valitse Internet-asetukset > Valitse Tietosuoja-välilehti > Siirrä Asetukset-kohdan liukusäädin keskikohtaan
Firefox: Napsauta Työkalut- painiketta > Napsauta Asetukset-painiketta > Valitse Tietosuoja-välilehti > Valitse kohdasta Firefox säilyttää: Valitut historiatiedot > Valitse Sivustot saavat asettaa evästeitä
Chrome: Asetukset > Tarkat säädöt -välilehti > Sisältöasetukset > Evästeet-välilehti > Salli paikallistietojen asettaminen
Safari: Asetukset > Suojaus-välilehti > Salli evästeet > Aina

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden kirjautumissivulla oleva linkin kautta. Uusi salasana lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Turvallisuussyistä emme voi lähettää uutta salasanaa muuhun sähköpostiosoitteeseen.

Voinko tilata rekisteröitymättä?

Kyllä, voit aina tilata myös rekisteröitymättä.

Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse. Onko tilaukseni tullut perille?

Saat aina tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli et ole saanut tilauksestasi vahvistussähköpostia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimitatteko tilauksia ulkomaille?

Kyllä, Suomen lisäksi toimitamme tilauksia yli 180 maahan. Jos haluat tehdä tilauksen, joka toimitetaan toiseen EU-maahan, Sveitsiin tai Norjaan, tee tilauksesi normaaliin tapaan verkkokaupassamme osoitteessa www.finnishdesignshop.fi ja valitse maksamisen yhteydessä toimitusosoitteeksi toisen maan osoite.

Jos haluat tehdä tilauksen, joka toimitetaan muualle kuin EU-maahan, Sveitsiin tai Norjaan, tee tilauksesi osoitteessa www.finnishdesignshop.com.

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää toimituksista ulkomaille.