Asiakaspalvelu
Puh. 020 743 2530  ()
info@finnishdesignshop.com
Projektimyynti (yrityksille)
Puh. 020 743 2535
projektit@finnishdesignshop.com

Palauttaminen

Voit palauttaa tai vaihtaa käyttämättömän tuotteen

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme siksi tilaamillesi tuotteille 30 päivän maksuttoman vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli:

• Tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella.
• Tuotepaketin lisäksi palautettavan tuotteen tulee olla pakattu kuljetuspakkaukseensa tai vastaavaan. 

Mikäli siis mietit tuotteen palauttamista, huolehdithan, että tuote on pakattu alkuperäiseen, ehjään tuotepakkaukseen ja että myös kaikki pakkausmateriaalit ovat hyvässä kunnossa. Suuremmille huonekalulähetyksille voit sopia asiakaspalautusnoudon asiakaspalvelumme kautta.

Mikäli olet palauttamassa tuotetta, joka on tilattu laskulla, huolehdithan maksusta eräpäivän mukaan normaalisti. Palautuksen vastaanotettuamme teemme hyvityksen sinulle, mikäli palautus voidaan ehtojemme mukaan hyväksyä. Mahdolliset muistutusmaksut jäävät asiakkaan hoidettavaksi, mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivän mukaan.

Huomaathan, että palautusoikeus ei koske:

• Verkkokauppamme valikoiman ulkopuolisia mittatilaustuotteita, jotka on tilattu valmistajalta erikseen asiakkaan toiveiden mukaisesti.
• Määrämittaan leikattuja kankaita.
• Kokoamista tai asentamista vaativia tuotteita. 

Mikäli olet siis epävarma kokoamista tai asentamista vaativan tuotteen pitämisestä, tulee sinun tehdä päätös palatuksen suhteen ennen, kuin kokoat tai asennat sen paikalleen. 

• Tekstiili- ja hygieniatuotteiden, kuten säkkituolien, pyyhkeiden, lakanoiden tai mattojen osalta hyväksymme palautuksena tuotteet, joiden sovitus on suoritettu varovaisuutta noudattaen.

Mikäli sinulla on kysyttävää palautukseen liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Täytä aina palautusilmoitus

Saat tilauksen mukana ohjeet palautuksen tekoon. Täytä mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se täytettynä palautettavien tuotteiden mukaan. 

Tarvittaessa voit ladata palautusilmoituksen tästä ja tulostaa sen itse (A4-kokoinen pdf-tiedosto).

Pakkaa tuotteet huolellisesti ja vie paketti lähimpään Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja kerro, että kyseessä on Finnish Design Shop Oy:n asiakaspalautus. Palautus on sinulle maksuton.

Käytä seuraavia asiakaspalautuskoodeja:

Posti: 611606
Matkahuolto: 9521292.

Tuotteen vaihto toiseen

Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Kätevimmin ja nopeimmin vaihdat tuotteen näin:

• Tilaa uusi tuote verkkokaupastamme ja lähetä palautuva tuote takaisin meille.
• Kun kyseessä on tuotteen vaihto, hyvitämme maksamasi toimituskulut. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
• Tuotteen palauduttua käsittelemme sen ja saat hyvityksen tuotteen hinnasta maksutapasi mukaisesti. Tässä vaiheessa haluamasi uusi tuote onkin useimmiten ennättänyt jo sinulle, mikäli kyseessä on varastotuote.

Mikäli sinulla on kysyttävää tuotteen vaihtoon liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautetun tuotteen hyvittäminen

Palautetun tuotteen hinta korvataan aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Huomioithan, että jos palautettava tuote on käytetty, vaurioitunut tai muuten jälleenmyyntikelvoton, Finnish Design Shopilla on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä.

Teemme hyvityspäätöksen vastaanotettuamme tuotteen. Emme hyväksy palautuksia, mikäli:

• Vastaanotettuamme palautuksen havaitsemme tuotteessa tai sen pakkauksen kunnossa puutteita.
• Tuotepakkaukseen on kiinnitetty osoitekortti tai siihen on tehty merkintöjä.
• Tuote on koottu tai asennettu. Kokoamista vaativat muun muassa monet tuolit, pöydät ja jakkarat, asennuksen vaativat esimerkiksi riippu- ja seinävalaisimet sekä seinään kiinnitettävät hyllyt.
• Eläinten karvat, hiukset tai tahrat palautetussa tuotteessa aiheuttavat automaattisesti kielteisen palautuspäätöksen.

Mikäli tuotteen kunnossa havaitaan virheitä, asiakaspalvelustamme ollaan sinuun yhteydessä. 

Lisätietoa hyvityksistä

Mikäli olet palauttamassa tuotetta, joka on tilattu laskulla, huolehdithan maksusta eräpäivän mukaan normaalisti. Palautuksen vastaanotettuamme teemme hyvityksen sinulle, mikäli palautus voidaan ehtojemme mukaan hyväksyä. Mahdolliset muistutusmaksut jäävät asiakkaan hoidettavaksi, mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivän mukaan.

Maksukortti ja MobilePay: Palautus maksetaan automaattisesti tilauksessa käytetylle maksukortille. 

Verkkopankki: Palautus maksetaan tilille, jolta maksu on suoritettu.

Finnish Design Shop Lasku tai Erämaksu: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Mikäli olet jo maksanut laskun tai osan siitä, olethan yhteydessä Avardan asiakaspalveluun, puh. 09 2532 7100. Voit myös seurata laskutusta tästä linkistä. Jos haluat siirtää laskun eräpäivää, olethan yhteydessä Avardan asiakaspalveluun.

• Ennen 3.10.2019 Finnish Design Shop Laskun tuotti Collector Payments Oy. Jos sinulla on kysyttävää ennen 3.10.2019 tehtyyn Finnish Design Shop Laskuun tai Erämaksuun, olethan yhteydessä Collector Bankin asiakaspalveluun, puh. 09 3158 9946. Voit myös seurata laskutusta tästä linkistä.

Klarna Lasku tai Erämaksu: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Ilmoita palautuksesta myös Klarna-sovelluksen kautta, jolloin lasku jäädytetään palautusprosessin ajaksi. 

PayPal: Palautus maksetaan PayPal-tilille, jolta maksu on suoritettu.

Postiennakko: Palautus maksetaan tilille, jolta maksu on suoritettu. Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä.

Viallinen tai vahingoittunut tuote

Jos saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja lisätiedot tilauksestasi asiakaspalveluumme osoitteeseen info@finnishdesignshop.com. Asiakaspalvelustamme ollaan sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Väärä tuote

Joskus voi valitettavasti käydä inhimillinen erehdys ja matkaan lähtee väärä tuote. Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tuotteen, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme. Pystymme näin sopimaan palautuksesta sekä varmistamaan, että saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.

Kylkiäiset

Jos tilauksesi mukana on tullut maksuton kylkiäinen ja kampanjan ehdot eivät tuotteiden palauttamisen jälkeen enää täyty, tulee sinun palauttaa myös kylkiäinen.

Kampanjakoodit

Huomaathan, että kampanjakoodilla saatu alennus peruuntuu tai pienenee, jos tuotteita palautettaessa tilauksen arvo jää alle kampanjassa osoitetun minimisumman.