Asiakaspalvelu vastaa: ”Voinko tilata tuotteita suoraan kesämökille?”

Tilaaminen verkkokaupasta saattaa arveluttaa kesäloman aikana, kun lähetyksiä ei välttämättä olla vastaanottamassa kotona. Tarjolla on kuitenkin usein vaihtoehtoisia toimitustapoja ja kuljetus myös mökille. Design Storiesin palstalla etsitään vastauksia designin ystävien mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Hayn Palissade-aurinkotuoli, Vitran Flower-pöytä sekä Marimekon Puffi-istuintyyny ovat mainioita valintoja kesäkotin.

KESÄÄ VIETETÄÄN PAITSI kotona, myös mökillä, vesillä tai matkoilla ystävien luona. Monia voi pohdituttaa verkkokauppatilauksen tekemisen ajankohta, sillä lomalla ei ole aina aikaa pysyä paikoillaan. Finnish Design Shopin asiakaspalvelu ratkoo näitä haasteita päivittäin yhdessä asiakkaiden kanssa ja pyrkii löytämään jokaiselle parhaan ratkaisun kulloiseenkin tilanteeseen. Usein toimituspaikkaakin voi vaihtaa. Kesästä kuuluu nauttia paikasta riippumatta ja vailla huolia!

Design Storiesin palstalla nostetaan esiin suosittuja kysymyksiä, ja parhaimmillaan vastauksista on apua sekä inspiraatiota muillekin. Kysymyksiin vastaa Miina Lindblad Finnish Design Shopin asiakaspalvelutiimistä.


1. Voinko tilata Finnish Design Shopista tuotteita suoraan kesämökille?

”Totta kai, tuotteita voi tilata suoraan kesämökille tai muuhun lomanviettopaikkaan. Tilaajan tiedoissa laskutusosoite on kotiosoite, mutta toimitusosoitteeksi voi valita minkä tahansa muun osoitteen. Rajoituksiakin toki on, eli tämä ei onnistu ihan kaikilla toimitustavoilla ja kuljetusyhtiöillä.

”Pyrimme toteuttamaan asiakkaidemme kaikenlaiset toiveet, joten kannattaa aina kysyä asiakaspalvelustamme apua.”

Kesä on juhlien aikaa, ja moni tilaa lahjaksi aikaa kestävää designia. Jos haluat lähettää lahjan suoraan päivänsankarin kotiosoitteeseen, myös se onnistuu toimistusosoitetta vaihtamalla.

Järjestämme myös räätälöidympiä kuljetuksia, jos toimitusosoite on vaikkapa saaristossa. Kuljetusyhtiö voidaan mahdollisesti vaihtaa sellaiseksi, että tilaus toimitetaan suoraan jopa veneeseen. Pyrimme toteuttamaan asiakkaidemme kaikenlaiset toiveet, joten kannattaa aina kysyä asiakaspalvelustamme apua.”

Tutustu toimitustapoihin >


2. Miksi tilaamani ruokapöytä on viivästynyt arvioidusta toimitusajankohdasta?

”Mennyt vuosi on ollut varsin haasteellinen sekä valmistajille että tavarantoimittajille. Tuotteiden viivästyksiä on esiintynyt milloin kuljetusyhtiöiden lentojen vähyyden takia, konttipulasta johtuen tai pandemiaan liittyvien turvallisuusmääräysten vuoksi. Joidenkin valmistajien tuotantoketju on kohdannut yllättäviäkin haasteita: tuote-erät ovat seisoneet siksi, että ruuvit tai maalit ovat väärällä mantereella!

”Mennyt vuosi on ollut varsin haasteellinen sekä valmistajille että tavarantoimittajille.”

Tilanne koskettaa meitä kaikkia, ja pyrimme löytämään siihen mahdollisimman hyvät ratkaisut kuuntelemalla sekä asiakkaitamme että tavarantoimittajia, jotka kamppailevat välillä ylitsepääsemättömien esteiden edessä. Maailman vähitellen avautuessa voimme vain kiittää asiakkaiden ymmärryksestä, jota kohtaamme päivittäin.

Varastotuotteidemme toimitusaika on Suomessa 1–2 päivää, kun taas verkkokauppamme valikoiman ulkopuolelta tilattujen tuotteiden toimitukseen saattaa toisinaan kulua useita kuukausia. Pyrimme aina arvioimaan toimitusajan mahdollisimman tarkasti valmistajilta saamiemme ennakkotietojen mukaan. Kehitämme toimintaamme koko ajan, ja asiakkaidemme pitäminen ajan tasalla on ensiarvoisen tärkeää.”

Kaikki ruokapöydät >


3. Tilasin Iittalan lasilinnun. Miksi mukana oli niin paljon pakkausmateriaalia?

”Vastuullisuus on ollut alusta asti yksi Finnish Design Shopin kulmakivistä, ja sen eteen tehdään jatkuvasti töitä. Ikävintä on, jos arvokas designesine rikkoutuu kuljetuksessa. Pakkausmateriaalit ja niiden määrä pyritään valitsemaan aina niin, että voimme varmistaa tuotteen saapumisen perille täysin ehjänä ja mahdollisimman vähillä päästöillä. Kuljetus saattaa joskus olla varsinaista vuoristorataa, ja etenkin herkät designesineet ja materiaalit suojataan kestämään kaikenlaista käsittelyä. Näin vältymme uusien tuotteiden lähettämiseltä ja uusilta kuljetuspäästöiltä.

”Etenkin herkät designesineet ja materiaalit suojataan kestämään kaikenlaista käsittelyä.”

Asiakkaamme ovat tässäkin asiassa tärkeässä roolissa, ja varastotiimimme ottaa mielellään vastaan palautetta vaikkapa tuotteiden pakkaamiseen liittyen. Näin voimme parantaa toimintaamme edelleen.”

• Kaikki Iittalan lasilinnut >


Miina Lindblad

Miina Lindblad toimii designmyyjänä Finnish Design Shopin asiakaspalvelutiimissä. Hänen designaarteitaan ovat vanhasta rukinpyörästä itse suunniteltu valaisin ja sen alla lepäävä uusin hankinta, Artekin Trienna-pöytä.

Apunasi designhankinnoissa:

Finnish Design Shopin asiakaspalvelu >

Teksti: Miina Lindblad Kuvitus: Evi Rinkinen

Edellinen juttu
Seuraava juttu